Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Szerintem a tanulás az egy kitörési pont” |
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/22022 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Kritika |
Cím: |
„Szerintem a tanulás az egy kitörési pont”
|
Létrehozó: |
Sebestyén, Krisztina
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2018-02-01
|
Tartalmi leírás: |
Az oktatás lehetséges hátránykompenzáló hatásáról sok szó esik napjainkban, azonban egy-egy sikeres életúthoz nem elegendő csak az oktatási rendszer vagy az intézmények vizsgálata, figyelembe kell venni további tényezőket is. Óhidy Andrea 2016-ban, a Gypsy Studies – Cigány tanulmányok sorozat 37. részeként megjelent könyve is ezt a kérdéskört feszegeti, mégpedig a „kisebbségek kisebbségének”, a roma/cigány nők szemszögéből nézve. A kötet első felében egy elemzést olvashatunk a könyv főszereplőinek tekinthető, tíz roma/ cigány nővel készült narratív életrajzi interjúk alapján. A második felében maguk az interjúk is teljes terjedelmükben megtalálhatók. A szerző e beszélgetések alapján keresi a választ arra a kérdésre, hogy az interjúalanyok életében mely tényezők voltak a legjelentősebbek, amelyek az oktatási rendszerben való sikerességükhöz vezettek.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 28 No 1-2 (2018); 129-131
Iskolakultúra; Évf. 28 szám 1-2 (2018); 129-131
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |