Ugrás a tartalomhoz

A játék funkcionális megközelítése

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21904
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Kritika
Cím:
A játék funkcionális megközelítése
Létrehozó:
Pachner, Orsolya
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2017-12-01
Téma:
kritika
Tartalmi leírás:
A 20. század eleje a fejlődéslélektan kezdete, és a játék pszichológiai elméletei kialakulásának kora. A funkcionális gondolat mindkettőben fontos szerepet játszott, mind amerikai, mind európai viszonylatban. Tanulmányomban szeretném felhívni a figyelmet, hogy a kezdeteknél a magyarok is jelen voltak, és inspiráló saját gondolatokat fűztek a máig fennmaradt elképzelésekhez. A fókuszban Nógrády Lászlónak, a Magyar Gyermektanulmányi Társaság tagjának A gyermek és a játék című könyve áll, amely nagyon korszerű munka volt a maga idejében, ennek ellenére a játékpszichológiával foglalkozó szöveggyűjteményekben említésre sem került.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 183-195
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 183-195
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: