Ugrás a tartalomhoz

Képzőművészeti alkotások felhasználása az idegennyelvoktatásban a drámapedagógia eszköztárának segítségével

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21900
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk
Cím:
Képzőművészeti alkotások felhasználása az idegennyelvoktatásban a drámapedagógia eszköztárának segítségével
Létrehozó:
Schmidt, Katalin Ágnes
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2017-12-01
Téma:
drámapedagógia
Tartalmi leírás:
2012 óta tanítok a Magyar Képzőművészeti Egyetemen angol nyelvet, nyelvvizsgával még nem rendelkező hallgatók számára. Az ottani munkám során fogalmazódott meg bennem az igény, hogy a nyelvtanításban jól alkalmazható drámapedagógiai eszközöket olyan tartalmakhoz kössem, melyek az egyetem diákjai számára hasznosak lehetnek. Bár a kurzus célja, hogy a diákok minél közelebb kerüljenek a középfokú nyelvvizsga szintjéhez, mégis nagy hangsúlyt fektetek rá, hogy az óráimon képzőművészeti alkotásokkal is foglalkozzunk, hiszen elengedhetetlen a diákok jövője szempontjából, hogy angol nyelven is képesek legyenek megnyilvánulni a szakterületükről, különösen saját munkáikról. Diákjaim igényei és a munka során szerzett tapasztalatok kapcsán kezdett mindinkább foglalkoztatni a nyelvoktatás, a drámapedagógia és a művészetek határmezsgyéje. Bár alábbi meglátásaim felsőoktatási keretek között tartott nyelvórán születtek, a kipróbált módszerek természetesen az idegennyelvoktatás minden színterén (pl. közoktatás, nyelviskola) jól hasznosíthatók.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.144
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 144-155
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 144-155
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: