Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az integráció egy lehetséges formája a művészetoktatásban: dramatikus zenei gyakorlatok |
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21899 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Tematikus blokk |
Cím: |
Az integráció egy lehetséges formája a művészetoktatásban: dramatikus zenei gyakorlatok
|
Létrehozó: |
Pap, Gábor
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2017-12-01
|
Téma: |
művészetoktatás
|
Tartalmi leírás: |
Kreatív ének-zene és drámatanárként lassan negyedszázados praxissal rendelkezem hangkeltésre, illetve azok értelmezésére szolgáló improvizatív gyakorlatok tervezésében és vezetésében, melyben vezérelvem mindig az új élmények és tapasztalatok keresése, a körülöttünk lévő jelenségek értelmezése volt. A diákokkal közösen kreált, akciókkal egybekötött hangzó folyamatok sosem pusztán formai célúak, és szándékosan kerülik a „lexikalitást”, a területre vonatkozó intézményes tudást (szolfézs-zeneelmélet). A felfedezés területe a dráma (annak eredeti értelmében vett cselekvés) és a zene jelensége között félúton található. Egy olyan interdiszciplináris mezőről van szó, mely zenei és nem zenei hangok keltése közben azok valós kontextusát keresi: azt az élethelyzetet, mindennapi szituációt, mely jelentést ad a látszólag rendezetlenül sorjázó, beszédből, énekelt hangból, hangutánzásból álló, rögtönzött hangeffektusoknak. Előbb egy rövid történeti áttekintéssel szeretném kontextusba helyezni a Dramatikus zene általam kidolgozott gyakorlatát, majd vázlatosan szót ejtek a módszer főbb jellemzőiről, végül egy konkrét példával mutatom be azt – működése közben.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.135
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 135-143
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 135-143
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |