Ugrás a tartalomhoz

A kortársbántalmazás kapcsolata a tudatelmélettel, a szociálisprobléma megoldással és a szociometriai pozícióval 8 és 10 évesek körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21896
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
A kortársbántalmazás kapcsolata a tudatelmélettel, a szociálisprobléma megoldással és a szociometriai pozícióval 8 és 10 évesek körében
Létrehozó:
Fricz, Beáta
Gál, Zita
Kasik, László
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2017-12-01
Téma:
bántalmazás
szociometria
Tartalmi leírás:
A kortársbántalmazás rendkívül komplex jelenség, melynek hátterében számos személyiségbeli és környezeti tényező húzódik meg. E tényezők közül a szociálisprobléma-megoldás, a tudatelméleti képesség és a szociometriai pozíció jellemzőit vizsgáltuk 8 és 10 éves tanulók körében. A bántalmazó és a védelmező szerep ezen változók mentén történő elemzése segíthet olyan iskolai programok, tréningek és gyakorlatok kidolgozásában, amelyek eszközt adnak a gyerekek kezébe az alternatív problémamegoldásra az agresszív és a bántalmazó stratégiák helyett, jelentős segítséget nyújthatnak a kortársbántalmazások csökkentésében, növelhetik a védelmező magatartás előfordulási arányát, valamint javíthatják az osztályon belüli közérzetet.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.98
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 98-113
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 98-113
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: