Ugrás a tartalomhoz

A földrajz tantervi helyzetének változásai

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21891
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
A földrajz tantervi helyzetének változásai
Létrehozó:
Probáld, Ferenc
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2017-12-01
Téma:
földrajz
Tartalmi leírás:
A kidolgozás alatt álló új Nemzeti alaptanterv vitájának keretében szükséges lenne újból átgondolni, hogy az egyes műveltségi területek tantervi arányának és elhelyezésének immár negyedszázados szabályozása menynyiben állta ki az idők próbáját. A következőkben ezt a kérdést a „Földünk-környezetünk” műveltségi területre, illetőleg az ennek lényegében megfelelő földrajz tantárgyra vonatkozóan vizsgáljuk. Mindenekelőtt áttekintjük a tárgy oktatási rendszerünkben elfoglalt helyének történeti vál-tozásait, majd igyekszünk megvilágítani a jelenlegi tantervi szabályozásból eredő problémáit. Végül a nemzetközi tapasztalatokat is figyelembe véve vázolunk néhány olyan tantervi megoldást, amelyek lehetővé ten-nék, hogy a földrajztanítás korszerűbb módszerekkel és eredményesebben járuljon hozzá a jövő nemzedék közműveltségéhez s boldogulásához.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.48
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 48-55
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 48-55
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: