Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A földrajz tantervi helyzetének változásai |
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21891 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Tanulmány |
Cím: |
A földrajz tantervi helyzetének változásai
|
Létrehozó: |
Probáld, Ferenc
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2017-12-01
|
Téma: |
földrajz
|
Tartalmi leírás: |
A kidolgozás alatt álló új Nemzeti alaptanterv vitájának keretében szükséges lenne újból átgondolni, hogy az egyes műveltségi területek tantervi arányának és elhelyezésének immár negyedszázados szabályozása menynyiben állta ki az idők próbáját. A következőkben ezt a kérdést a „Földünk-környezetünk” műveltségi területre, illetőleg az ennek lényegében megfelelő földrajz tantárgyra vonatkozóan vizsgáljuk. Mindenekelőtt áttekintjük a tárgy oktatási rendszerünkben elfoglalt helyének történeti vál-tozásait, majd igyekszünk megvilágítani a jelenlegi tantervi szabályozásból eredő problémáit. Végül a nemzetközi tapasztalatokat is figyelembe véve vázolunk néhány olyan tantervi megoldást, amelyek lehetővé ten-nék, hogy a földrajztanítás korszerűbb módszerekkel és eredményesebben járuljon hozzá a jövő nemzedék közműveltségéhez s boldogulásához.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.48
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 48-55
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 48-55
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |