Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A földrajz tantervi helyzetének változásai |
| Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21891 |
|---|---|
| Archívum: | Iskolakultúra |
| Gyűjtemény: | Tanulmány |
| Cím: |
A földrajz tantervi helyzetének változásai
|
| Létrehozó: |
Probáld, Ferenc
|
| Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
| Dátum: |
2017-12-01
|
| Téma: |
földrajz
|
| Tartalmi leírás: |
A kidolgozás alatt álló új Nemzeti alaptanterv vitájának keretében szükséges lenne újból átgondolni, hogy az egyes műveltségi területek tantervi arányának és elhelyezésének immár negyedszázados szabályozása menynyiben állta ki az idők próbáját. A következőkben ezt a kérdést a „Földünk-környezetünk” műveltségi területre, illetőleg az ennek lényegében megfelelő földrajz tantárgyra vonatkozóan vizsgáljuk. Mindenekelőtt áttekintjük a tárgy oktatási rendszerünkben elfoglalt helyének történeti vál-tozásait, majd igyekszünk megvilágítani a jelenlegi tantervi szabályozásból eredő problémáit. Végül a nemzetközi tapasztalatokat is figyelembe véve vázolunk néhány olyan tantervi megoldást, amelyek lehetővé ten-nék, hogy a földrajztanítás korszerűbb módszerekkel és eredményesebben járuljon hozzá a jövő nemzedék közműveltségéhez s boldogulásához.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.48
|
| Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 48-55
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 48-55
1588-0818
1215-5233
|
| Kapcsolat: |