Ugrás a tartalomhoz

A színpercepció és színértelmezés mérésnek tartalmi keretei általános iskolás diákok körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21890
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
A színpercepció és színértelmezés mérésnek tartalmi keretei általános iskolás diákok körében
Létrehozó:
Tóth, Alisa
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2017-12-01
Téma:
mérés
Tartalmi leírás:
A vizuális észlelés, mint a látott képek magasabb szintű feldolgozásának a fejlődése immár a vizuális nevelés kutatott kérdései közé is tartozik.Annak ellenére, hogy mind a magyar, mind az angolszász rajz és vizuális kultúra tantervekben a színekkel kapcsolatos ismeretkörök és a színnel kap-csolatos tudás mindennapos, élethelyzetekben való alkalmazása a Rajz és vizuális kultúra tantervekben kiemelt hangsúlyt kapnak, a közelmúltban nem született olyan tanulmány Magyarországon, mely az általános iskolás diákok színészlelői és értelmezési struktúráját jellemezné. A tanulmány célja a hazai és nemzetközi szakirodalomban elterjedt, az színpercepcióra és értelmezésére vonatkozó definíciók áttekintése, valamint a nemzetközi és magyar Rajz és vizuális kultúra tantervekben beazonosított színpercepcióhoz és értelmezéshez kapcsolódó ismeretkörök bemutatása és modellezése. A képességstruktúrát a következő négy ismeretkör alkotja: színérzékelés, szín- és formafelismerés, színmemória és színjelentés.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.17543/ISKKULT.2017.1-12.34
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 27 No 1-12 (2017); 34-47
Iskolakultúra; Évf. 27 szám 1-12 (2017); 34-47
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: