Ugrás a tartalomhoz

#erdélyi#magyar#fiatalok#szavazás
A politikai kampányok speciális célcsoportjainak befolyásolása

  • Metaadatok
Tartalom: http://eda.eme.ro/xmlui/handle/10598/30553
Archívum: EDA
Gyűjtemény: 2. AZ EME KIADVÁNYAI - PUBLICAȚII PROPRII (SMA) - OWN PUBLICATIONS (TMS) - EIGENE VERÖFFENTLICHUNGEN (SMV)
Sorozatok - Serii - Series - Bücherreihen
Letöltés. Média- és kommunikációtudományi könyvsorozat
Cím:
#erdélyi#magyar#fiatalok#szavazás
A politikai kampányok speciális célcsoportjainak befolyásolása
Létrehozó:
Zörgo, Noémi
Kiadó:
Erdélyi Múzeum-Egyesület
Dátum:
2018-07-06T11:03:37Z
2018-07-06T11:03:37Z
2014
Téma:
szavazás
médiatudomány
Tartalmi leírás:
Zörgő Noémi könyve azt a kérdést teszi fel, milyen szavazók lesznek a hashtagekkel kommunikáló generáció tagjai – Erdélyben. Tudja azt, hogy milyen szavazók az Amerikai Egyesült Államokban. Sejti, hogy milyenek Magyarországon. Megvizsgálta, hogy milyenek Erdélyben. Vizsgálatának módszertana újszerű, eredményeit társadalomtudósok, de kampányszervezők is hasznosíthatják.
Bevezető . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 A média szerepe a politikai kampányokban . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Üzenettovábbítás a politikai kampányokban . . . . . . . . . . . . . . . 21 Média és valóság . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Racionális döntéshozás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 A televíziós viták és a tematizáció szerepe a választási kampányokban . . . 34 A televíziós vita jellemzői . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 A választók preferenciájának dinamikája . . . . . . . . . . . . . . . . 41 A kampánytémák és a döntéshozás kapcsolatának modelljei . . . . . . . . 47 Többpártrendszer és a PollyMIP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Következtetés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 A kutatás hipotézisei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 A romániai médiakontextus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 A romániai nyomtatott sajtó helyzete . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Rádiózás Romániában. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Tévénézési szokások Romániában . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Internethasználat Romániában. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Következtetés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Kampányok az interneten. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Számmisztika az interneten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Virtuális kapcsolatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 Mitől sikeres egy közösségi oldal? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Hálózati politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 A közösségi média helye a választási kampányokban . . . . . . . . . . . 84 Prototípus: a közösségi médiahasználat amerikai példája . . . . . . . . . 88 Értékes eredmény hosszútávra tervezve . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 Szubjektív valószínűség: melyik rendszer működőképes? . . . . . . . . . . . 93 A gondolkodás gyors és egyszerű eszközei . . . . . . . . . . . . . . . . 99 A választási kampányok információs háttere . . . . . . . . . . . . . . 102 Kognitív heurisztika – ötféle lehetőség . . . . . . . . . . . . . . . . 104 A Gigerenzer-féle elmélet alkalmazhatósága a választási kampányokban . . . . 107 Választási döntések – minden számít . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 Fizikai megjelenés: a sikeres választási kampányok kulcsfontosságú eleme. . . 113 Pártelnökök szerepe a választók döntéseiben. . . . . . . . . . . . . . 122 Vizualitás: képi jelentések a politikusok megítélésében . . . . . . . . . 135 A nem szerepe a jelölt megítélésében . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 A romániai választók döntéseinek háttere . . . . . . . . . . . . . . . 149 A romániai választók profilja. Módszertani indoklás . . . . . . . . . . . . 151 A romániai választási kontextus: az erdélyi magyar fiatalok valósága . . . . . 154 Röntgenkép a romániai fiatalokról . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Ujjlenyomat. Az erdélyi magyar fiatalok napirendje . . . . . . . . . . . 163 Erdélyi magyar valóság. Tükörkép az erdélyi magyar fiatalokról . . . . . 181 A kolozsvári magyar egyetemisták problématérképe . . . . . . . . . . 183 Az ideális államelnök-jelölt prototípusa. Az erdélyi magyar fiatalok politikus profiljai . . . . . . . . . . . . . . 207 A hat legnépszerűbb politikusi profi l . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 Az erdélyi magyar fiatal választók gondolkodásmechanizmusai választási kampányidőszakban . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223 Következtetések . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239 A kutatás lehetséges folytatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243 Irodalomjegyzék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245 Internetes források . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 Mellékletek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 1. melléklet – Fontosabb választói útvonalak. . . . . . . . . . . . . . 252 2. melléklet – Kérdőív . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
Típus:
Book
Formátum:
application/pdf
image/jpeg
Azonosító:
978-606-739-011-7
Kapcsolat:
Letöltés;1