Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
#erdélyi#magyar#fiatalok#szavazás
|
Tartalom: | http://eda.eme.ro/xmlui/handle/10598/30553 |
---|---|
Archívum: | EDA |
Gyűjtemény: |
2. AZ EME KIADVÁNYAI - PUBLICAȚII PROPRII (SMA) - OWN PUBLICATIONS (TMS) - EIGENE VERÖFFENTLICHUNGEN (SMV)
Sorozatok - Serii - Series - Bücherreihen Letöltés. Média- és kommunikációtudományi könyvsorozat |
Cím: |
#erdélyi#magyar#fiatalok#szavazás
A politikai kampányok speciális célcsoportjainak befolyásolása
|
Létrehozó: |
Zörgo, Noémi
|
Kiadó: |
Erdélyi Múzeum-Egyesület
|
Dátum: |
2018-07-06T11:03:37Z
2018-07-06T11:03:37Z
2014
|
Téma: |
szavazás
médiatudomány
|
Tartalmi leírás: |
Zörgő Noémi könyve azt a kérdést teszi fel, milyen szavazók lesznek a hashtagekkel kommunikáló generáció tagjai – Erdélyben. Tudja azt, hogy milyen szavazók az Amerikai Egyesült Államokban. Sejti, hogy milyenek Magyarországon. Megvizsgálta, hogy milyenek Erdélyben. Vizsgálatának módszertana újszerű, eredményeit társadalomtudósok, de kampányszervezők is hasznosíthatják.
Bevezető . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
A média szerepe a politikai kampányokban . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Üzenettovábbítás a politikai kampányokban . . . . . . . . . . . . . . . 21
Média és valóság . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Racionális döntéshozás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
A televíziós viták és a tematizáció szerepe a választási kampányokban . . . 34
A televíziós vita jellemzői . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
A választók preferenciájának dinamikája . . . . . . . . . . . . . . . . 41
A kampánytémák és a döntéshozás kapcsolatának modelljei . . . . . . . . 47
Többpártrendszer és a PollyMIP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Következtetés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
A kutatás hipotézisei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
A romániai médiakontextus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
A romániai nyomtatott sajtó helyzete . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Rádiózás Romániában. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Tévénézési szokások Romániában . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Internethasználat Romániában. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Következtetés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Kampányok az interneten. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Számmisztika az interneten . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Virtuális kapcsolatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Mitől sikeres egy közösségi oldal? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Hálózati politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
A közösségi média helye a választási kampányokban . . . . . . . . . . . 84
Prototípus: a közösségi médiahasználat amerikai példája . . . . . . . . . 88
Értékes eredmény hosszútávra tervezve . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Szubjektív valószínűség: melyik rendszer működőképes? . . . . . . . . . . . 93
A gondolkodás gyors és egyszerű eszközei . . . . . . . . . . . . . . . . 99
A választási kampányok információs háttere . . . . . . . . . . . . . . 102
Kognitív heurisztika – ötféle lehetőség . . . . . . . . . . . . . . . . 104
A Gigerenzer-féle elmélet alkalmazhatósága a választási kampányokban . . . . 107
Választási döntések – minden számít . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Fizikai megjelenés: a sikeres választási kampányok kulcsfontosságú eleme. . . 113
Pártelnökök szerepe a választók döntéseiben. . . . . . . . . . . . . . 122
Vizualitás: képi jelentések a politikusok megítélésében . . . . . . . . . 135
A nem szerepe a jelölt megítélésében . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
A romániai választók döntéseinek háttere . . . . . . . . . . . . . . . 149
A romániai választók profilja. Módszertani indoklás . . . . . . . . . . . . 151
A romániai választási kontextus: az erdélyi magyar fiatalok valósága . . . . . 154
Röntgenkép a romániai fiatalokról . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Ujjlenyomat. Az erdélyi magyar fiatalok napirendje . . . . . . . . . . . 163
Erdélyi magyar valóság. Tükörkép az erdélyi magyar fiatalokról . . . . . 181
A kolozsvári magyar egyetemisták problématérképe . . . . . . . . . . 183
Az ideális államelnök-jelölt prototípusa.
Az erdélyi magyar fiatalok politikus profiljai . . . . . . . . . . . . . . 207
A hat legnépszerűbb politikusi profi l . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
Az erdélyi magyar fiatal választók gondolkodásmechanizmusai
választási kampányidőszakban . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
Következtetések . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
A kutatás lehetséges folytatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
Irodalomjegyzék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
Internetes források . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
Mellékletek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
1. melléklet – Fontosabb választói útvonalak. . . . . . . . . . . . . . 252
2. melléklet – Kérdőív . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
|
Típus: |
Book
|
Formátum: |
application/pdf
image/jpeg
|
Azonosító: |
978-606-739-011-7
|
Kapcsolat: |
Letöltés;1
|