Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Hypereutektikus Al-Si-Ni ötvözet kopásállóságának vizsgálata az alakítás mértékének függvényében és összehasonlítása alumínium és axél próbatestekkel
|
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10598/14695 |
|---|---|
| Archívum: | EDA |
| Gyűjtemény: |
2. AZ EME KIADVÁNYAI - PUBLICAȚII PROPRII (SMA) - OWN PUBLICATIONS (TMS) - EIGENE VERÖFFENTLICHUNGEN (SMV)
Műszaki Tudományos Füzetek - FMTÜ Sorozatok - Serii - Series - Bücherreihen 2004 - FMTÜ IX. sz. |
| Cím: |
Hypereutektikus Al-Si-Ni ötvözet kopásállóságának vizsgálata az alakítás mértékének függvényében és összehasonlítása alumínium és axél próbatestekkel
Wear Resistance of Hypereutectic Al-Si-Ni Alloy as a Function of Forming Rate and Comparasion of Aluminium and Steel Sample
|
| Létrehozó: |
Kuzsella, László
Kovács, Tünde
|
| Közreműködő: |
Bitay, Enikő
|
| Kiadó: |
Erdélyi Múzeum-Egyesület
|
| Dátum: |
2011-06-08T07:30:52Z
2011-06-08T07:30:52Z
2004
|
| Tartalmi leírás: |
Abstract
The wear resistance of the hypereutectic Al - Si - X alloys disintegrated by fast cooling were studied by several ways depending on the holding temperature and their Si content since the application of these powder metallurgical alloys increases nowadays, especially in the car industry as connecting end and piston in explosion engines. The specific alloy for our experimental series was chosen as Al Si27% Ni6%.
The paper studies the flow chart and the wear resistance of the material as a function of the squeezed grade.
The wear results were compared with the R2 (high-speed steel) and the traditional AlMgSil (standard notation).
The obtained results can be useful in the design of the production of parts exposed to wear.
Összefoglaló
A gyorshűtéssel porított hipereutektikus AL-Si-X ötvözetek kopásállóságát számos esetben vizsgálták, a szilíciumtartalom függvényében, illetve a hőntartás hőmérsékletének függvényében.
A dolgozat által taglalt ötvözet, porkohászati úton, izosztatikus nyomással előállított speciális Al Si27% Ni6% ötvözet melynek felhasználási területe rohamosan fejlődik, elsődlegesen a gépjárműiparban belsőégésű motorok hajtórúdjainál ill. dugattyúinál jelentős. Ezen alkalmazások az átlagostól jobb kopási ül. a szilárdsági jellemzőket kívánnak meg az anyagtól.
A dolgozat az alakítottság függvényében vizsgálja az anyag szilárdságát, keményedési tényezőjét ill. kopásállóságát, majd összehasonlítja más anyagok keményedési és kopásállósági tényezőjével.
A kapott eredmények segítségül szolgálhatnak a kopásnak kitett alkatrészek technológiai tervezésénél.
287 - 290
|
| Nyelv: |
magyar
angol
|
| Típus: |
Article
|
| Formátum: |
Adobe PDF
application/pdf
|
| Azonosító: |
973-8231-33-7
|
| Forrás: |
Erdélyi Múzeum-Egyesület
|
| Kapcsolat: |
Fiatal Műszaki Tudományos Ülésszaka 9
|
| Létrehozó: |
© Erdélyi Múzeum-Egyesület
|