Ugrás a tartalomhoz

A nagyvasúti villamos vontatás hálózati visszahatásának számítógépes modellje
Computer Model for the Harmonic Generation of the Rail Ways

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10598/14920
Archívum: EDA
Gyűjtemény: 2. AZ EME KIADVÁNYAI - PUBLICAȚII PROPRII (SMA) - OWN PUBLICATIONS (TMS) - EIGENE VERÖFFENTLICHUNGEN (SMV)
Műszaki Tudományos Füzetek - FMTÜ
Sorozatok - Serii - Series - Bücherreihen
2005 - FMTÜ X. sz.
Cím:
A nagyvasúti villamos vontatás hálózati visszahatásának számítógépes modellje
Computer Model for the Harmonic Generation of the Rail Ways
Létrehozó:
Kiss, Péter
Közreműködő:
Bitay, Enikő
Kiadó:
Erdélyi Múzeum-Egyesület
Dátum:
2011-06-08T21:49:28Z
2011-06-08T21:49:28Z
2005
Tartalmi leírás:
Abstract This paper shows the current state of a long term research work. The author is working on the modeling of the low frequency disturbance of the railways as high power consumer as the master thesis of his degree work on the Department of Electric Power Systems of the Budapest University of Technology and Economics. The software called TAPSZAK is an essential part of the project. It is based on the traction supply networks are represented by the base model of the authors of reference [1.]. The presented model contains all the elements of the traction (except the locomotive) to an extent mentioned in reference [1.]. The locomotive is simulated by a unit current generator in order to study the amplification of the harmonic currents along the traction supply network. The nowadays simple active filter-model can be used for filtering optional harmonic order currents. The calculated results without harmonic filtering mirror near the real measurements published in reference [1.], it means, that the model is correct to give the efficiency of the harmonic filtering. Jelen dolgozat egy több féléves kutatómunka pillanatnyi állapotának eddigi eredményeit mutatja be. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamos Energetika Tanszékének Villamos Művek és Környezet csoportjánál diplomamunka témájaként a vasút, mint nagyfogyasztó hálózati visszahatásának modellezésén dolgozik a szerző. A vasúti tápszakaszok leképezésére az [1.] irodalom szerzői által alkotott modellre alapozva készül a TAPSZAK program, amely a munka szerves részét képezi. A jelenlegi modell a mozdonyt leszámítva minden elemet az [1.] irodalom szintjén tud kezelni, a mozdonyt egy egységnyi felharmonikus áramgenerátorral és egy átlagos mozdonyi alapharmonikus fogyasztással helyettesítve felhasználható a hálózat áramkiemelésének számítására. A program jelenlegi egyszerű aktív szűrő-modellje is lehetőséget nyújt már tetszőleges harmonikus tetszőleges mértékű szűrésére. A harmonikus szűrés nélküli számítások az [1.] irodalom helyszíni mérési eredményeivel jól egyező értékeket adnak, így a modell alkalmas a szűrés hatékonyságának vizsgálatára.
19-22
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
Article
Formátum:
Adobe PDF
application/pdf
Azonosító:
973-8231-44-2
Forrás:
Erdélyi Múzeum-Egyesület
Kapcsolat:
Fiatal Műszaki Tudományos Ülésszaka 10
Létrehozó:
© Erdélyi Múzeum-Egyesület