Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A CSR helye a marketing elméletben |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/443/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Environmental economics Subject = Management, business policy, business strategy Subject = Media and communication Type = Book Section |
Cím: |
A CSR helye a marketing elméletben
|
Létrehozó: |
Gyulavári, Tamás
|
Közreműködő: |
Fojtik, János
|
Kiadó: |
Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar
|
Dátum: |
2011
|
Téma: |
Media and communication
Marketing
Environmental economics
Management, business policy, business strategy
|
Tartalmi leírás: |
A gazdasági tevékenységek folytatásához kapcsolódó jogi, etikai kérdések régóta foglalkoztatják mind az elméleti kutatókat, mind a gyakorlati szakembereket is. Az
elfogadott normák időről időre változnak, az érintettek új dimenziókat emelnek be a vélemények, magatartási keretek kialakítása, formálódása során. Az új irányzatok, megközelítések integrálása azonban nem egyszerű sem az elméletalkotás, sem a gyakorlati megvalósítás szempontjából, mivel a már meglévő gondolati és magatartási struktúrák megváltoztatási kényszerével járnak. A CSR fogalma talán az eddigieknél jóval erőteljesebben honosodott meg az üzleti szaknyelvben, de definiálása, elméleti szintézise a
kapcsolódó fogalmakkal és mindezek gyakorlati megvalósítása jelenleg még meglehetősen divergens. Az előadás során arra teszünk kísérletet, hogy áttekintsük a CSR szakirodalmi értelmezését és meghatározzuk a lehetséges kapcsolódási pontjait a jelenleg elfogadott marketing fogalmi struktúrákhoz. / === / Both theorists and practitioners have been interested in legal and ethical issues regarding
business activities for a long time. The socially accepted norms are changing time by time;
new dimensions are being revealed and becoming coherent parts of the constantly
formulating views and frames of the expected behaviour. The integration of new streams
and approaches however is not an easy process from the respect of both theorydevelopment
and practical implementation, as it forces the transformation of the rigid
cognitive and behavioural structures. Today CSR has become most widely internalised in
business terminology but both its definition and its theoretical synthesis with relating
concepts and the way how it is applied in practice have remained divergent. The presentation attempts to provide a literature review focusing on different explanations and determine the possible relationship with the currently accepted marketing theories and conceptual frameworks.
|
Típus: |
Book Section
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Gyulavári, Tamás (2011) A CSR helye a marketing elméletben. In: Felelős marketing – A Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 17. Országos konferenciájának előadásai, Pécs, 2011. augusztus 29-30. (Responsible Marketing Conference Proceedings). Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, pp. 350-360. ISBN 9789636423919
|
Kapcsolat: |