Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A marketingszervezet változása a közösségi média térnyerése nyomán = The transformation of the marketing organization due to expansion of social media marketing |
Tartalom: | http://phd.lib.uni-corvinus.hu/1040/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Doktori disszertációk archívum |
Gyűjtemény: |
Állapot = Nem publikált
Témakör = Média és kommunikáció Témakör = Marketing Típus = Disszertáció |
Cím: |
A marketingszervezet változása a közösségi média térnyerése nyomán = The transformation of the marketing organization due to expansion of social media marketing
|
Létrehozó: |
Hubert, József
|
Dátum: |
2019-03-01
|
Téma: |
Marketing
Média és kommunikáció
|
Tartalmi leírás: |
2000-es évek első éveiben számos olyan közösségi média alkalmazás született, melyek azóta is a piac meghatározó szereplői. A felhasználók az első pillanattól milliós nagyságrendben özönlöttek az új platformokra, melyek egy sor szükségletükre kínáltak választ: társadalmi kapcsolatok kialakítása és ápolása, szórakozás, időtöltés, információ keresés és információ megosztás, önkifejezés. A változás alapvetően alakítja át a vállalatok marketing tevékenységét, és ez a szakirodalmi kutatások alapján nem függ földrajzi helytől, a vállalatok formájától sem. Akár az online, akár konkrétan a közösségi platformokon megvalósuló vállalati marketing aktivitás egy sor előnyt kínál a hagyományos marketing tevékenységekkel szemben. Az internet adta technológiai lehetőségek pontosabb szegmentálást, célzást - és ez által jobb pozicionálását tesznek elérhetővé (Akehurst, 2009), az információ áramlás felgyorsult sebessége mellett pedig óriási fogyasztói csoportok érhetőek el - (közel) valós időben
A közösségi média azonban nem csak lehetőségeket, de komoly kihívásokat is jelent a vállalati szféra számára:
• A digitális média térnyerése a meglevő üzleti modelleket fenyegeti
• A túlzott adatfüggőség a kreativitás és az áttörő innováció akadálya lehet
• A márkák és vállalati reputáció menedzselése nehezebb olyan környezetben, ahol a közösségi média fontos szerepet játszik
• Az online árösszehasonlító oldalak veszélyeztetik a vállalatok optimális ár meghatározására való képességét
• A marketing (és kapcsolódó) szervezetek komoly tehetség hiánnyal néznek szembe
• A marketing feladatok bővülése a szervezeten belül feszültségekhez vezet (pl. szerepzavar, nem tisztázott felelősségi körök és ösztönzők)
A kihívások egy jelentős szelete a marketingszervezettel áll kapcsolatban – ám ennek ellenére a szakirodalomban egyelőre még kevés olya munkával találkozunk, ami a közösségi média szervezeti konzekvenciáit vizsgálná.
A disszertáció vegyes módszertan alkalmazásával (kvalitatív és kvantitatív eszközökkel) a megelőző tudományos munkákra (elsősorban a közösségi média marketing, valamint szervezetelméleti alapokon állva) építve azt célozza, hogy a szakirodalmi szintézis alapján a kutatás segítsen betölteni a beazonosított szakirodalmi űrt, hozzájáruljon a marketing szervezetek ökoszisztéma szerű működésének az ebbe az irányba ható átalakulásnak a pontosabb megértéséhez. További tudományos cél, hogy elsősorban szervezeti oldalról megközelítve jelen kutatás segítse a közösségi média diszruptív hatásainak a feltérképezését.
A dolgozat tudományos segít megérteni az, hogy milyen adaptációs stratégiával válaszolnak a marketingszervezetek arra a környezeti kihívásra, amelyet közösségi média megjelenése, terjedése jelent. Sikerült beazonosítani több olyan kihívást, amellyel ma meg kell megküzdeniük a marketingosztályoknak a közösségi média implementációjában a magyar piacon.
A kutatás révén megmutattam olyan sikerkritériumokat, amelyek a közösségi média sikeres implementációjához a vállalatoknak szükségük van, köztük számos új marketing képességet, amelyek megszerzése szükséges a megváltozott körülmények között. Végül a disszertáció arra is kitér, hogy miként alakította át a marketingszervezet tudás és kompetencia igényét a közösségi média implementációja.
|
Nyelv: |
magyar
angol
magyar
angol
magyar
|
Típus: |
Disszertáció
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |
Hubert, József (2019) A marketingszervezet változása a közösségi média térnyerése nyomán = The transformation of the marketing organization due to expansion of social media marketing. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2019008
|
Kapcsolat: |
10.14267/phd.2019008
|