Ugrás a tartalomhoz

„Valaki mondja meg, kinek kell hinnem…” – A youtuberek hitelességének megítélése a Z generáció szemszögéből

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/3884/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Media and communication
Type = Book Section
Cím:
„Valaki mondja meg, kinek kell hinnem…” – A youtuberek hitelességének megítélése a Z generáció szemszögéből
Létrehozó:
Markos-Kujbus, Éva
Buzás, Janka
Kiadó:
Budapesti Corvinus Egyetem
Dátum:
2018
Téma:
Marketing
Media and communication
Tartalmi leírás:
Az online térben megjelenő információk, ezáltal az online szájreklám (e-WOM) szűrésének feladata a fogyasztót „terheli”. Ezen szűrési feladat egyik eleme az e-WOM forrásának a hitelességének a megállapítása. Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az e-WOM egy speciális formájának, a YouTube-on megjelenő videóknak a készítői, akiket sok esetben a tinédzserek véleményvezéreknek tekintenek, mitől válnak hitelessé a fiatalok számára. A fókuszcsoportos interjúk eredményeként kirajzolódott, hogy a résztvevők a következő tényezőket veszik szemügyre a youtuberek megítélésekor: témának megfelelő szakértelem (tapasztalat), megbízhatóság, őszinteség, beszédkészség, intelligens véleménynyilvánítás, logikusan felépített tartalom, közvetlenség, karizma, eredetiség, független vélemény megléte, befolyásolhatatlanság, következetesség, érvek és tények használata, elfogulatlanság, népszerűség, követői bázis összetétele, hasonlóság, szimpátia, motiváltság, pénzügyi érdekeltség és önazonosság.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Markos-Kujbus, Éva and Buzás, Janka (2018) „Valaki mondja meg, kinek kell hinnem…” – A youtuberek hitelességének megítélése a Z generáció szemszögéből. In: MMDC terelő - Tanulmányok a marketing-, média- és designkommunikáció területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 17-28. ISBN 978-963-503-751-3
Kapcsolat: