Ugrás a tartalomhoz

 

Az interpretatív rugalmasság eszközei: az információs rendszeren kívüli felhasználói rutinok = Means of interpretive flexibility: User workarounds next to information systems

  • Metaadatok
Tartalom: http://phd.lib.uni-corvinus.hu/772/
Archívum: Corvinus Doktori disszertációk archívum
Gyűjtemény: Állapot = Nem publikált
Témakör = Információgazdaság
Típus = Disszertáció
Cím:
Az interpretatív rugalmasság eszközei: az információs rendszeren kívüli felhasználói rutinok = Means of interpretive flexibility: User workarounds next to information systems
Létrehozó:
Bartis, Eszter
Dátum:
2014-06-25
Téma:
Információgazdaság
Tartalmi leírás:
Napjainkban általánosan elterjedt az információs rendszerek alkalmazása szervezetekben. Az informatikai összetevő és a felhasználók alapvető logikája közötti eltérés miatt a rendszerek bevezetését egy kölcsönös alkalmazkodási folyamat követi. Disszertációmban ezt a kölcsönös alkalmazkodási folyamatot vizsgálom a társas konstrukció megközelítésével. A felhasználók alkalmazkodnak a számítógépes rendszerek folyamataihoz, használatához és használati szabályaihoz. Mindeközben az informatikai rendszer ugyanúgy alakul, formálódik: belső fejlesztések, használati szokások és felhasználói szokások alakulnak ki. A rugalmatlanabb informatikai tényező mellett rendszeren kívüli megoldások alakítanak ki a felhasználók. A gyakorló informatikusok által széles körben ismert „workaround”-ok olyan megoldások, melyekkel a felhasználók a rendszert megkerülik, helyettesítik, vagy kiegészítik. Ezekkel az általánosan elterjedt felhasználói megoldásokkal igen kevés tudományos munka foglalkozik.
Típus:
Értekezés/disszertáció
NonPeerReviewed
Formátum:
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
Bartis, Eszter (2014) Az interpretatív rugalmasság eszközei: az információs rendszeren kívüli felhasználói rutinok = Means of interpretive flexibility: User workarounds next to information systems. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2014035
Kapcsolat: