Ugrás a tartalomhoz

#BREW: influencer-kísérlet az Instagram újhullámos kávé közösségében

  • Metaadatok
Tartalom: http://ojs.elte.hu/digitalisbolcseszet/article/view/238
Archívum: Digitális Bölcsészet
Gyűjtemény: Műhely
Cím:
#BREW: Influencer Experiment in the Third Wave Coffee Community of Instagram
#BREW: influencer-kísérlet az Instagram újhullámos kávé közösségében
Létrehozó:
Dragon, Zoltán
Sebestény, Csilla
Kiadó:
Bakonyi Géza Alapítvány, ELTE BTK Régi Magyar Irodalom Tanszék
Dátum:
2018-09-17
Tartalmi leírás:
A #BREW egy közösségi média kísérletnek indult 2015 őszén, melynek célja az volt, hogy valós, konkrét példán, empirikus bevonódáson keresztül tesztelje egyrészt az Instagram képmegosztó közösségi oldal működési mechanizmusát, másrészt feltárja, miként lehet ezt a mechanizmust arra használni, hogy adott időn belül influencerként tudjon megjelenni bárki. Az újhullámos kávés közösség jól körülhatárolható csoportja alkalmat adott arra, hogy a vizuális esztétika és a csoportidentitás összefüggéseit vizsgáljuk, miközben út nyílt egy alternatív marketinges keret felállítására is, amely a közösségi platform gazdasági oldalára enged rátekintést a működési logika és az algoritmus mechanizmusainak feltárása révén. A kutatás így a digitális bölcsészet és a digitális etnográfia, valamint az online marketing eddig egymással nem dialogizáló területeit köti össze úgy, hogy érvényes megállapításokat tesz a jelen pillanatban a Z és Y generáció számára talán legfontosabb közösségi platform működéséről.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált közlemény
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31400/dh-hun.2018.1.238
Forrás:
Digitális Bölcsészet; Szám 1 (2018): Digitális Bölcsészet; 203-216
2630-9696
10.31400/dh-hun.2018.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2018 a szerző