Ugrás a tartalomhoz

 

A kettős többség bevezetésének várható hatásai a Tanács működésére és Magyarország érdekérvényesítési lehetőségeire = The impacts of the introduction of the double majority in the Council of the European Union

  • Metaadatok
Tartalom: http://phd.lib.uni-corvinus.hu/712/
Archívum: Corvinus Doktori disszertációk archívum
Gyűjtemény: Állapot = Nem publikált
Témakör = Jog
Témakör = Nemzetközi kapcsolatok
Témakör = Politikatudomány
Típus = Disszertáció
Cím:
A kettős többség bevezetésének várható hatásai a Tanács működésére és Magyarország érdekérvényesítési lehetőségeire = The impacts of the introduction of the double majority in the Council of the European Union
Létrehozó:
Ódor, Bálint
Dátum:
2013-06-26
Téma:
Politikatudomány
Jog
Nemzetközi kapcsolatok
Tartalmi leírás:
A Lisszaboni Szerződés egyik legfontosabb újítása a szavazati rend reformja az Európai Unió Tanácsában. A súlyozott szavazati rendre épülő minősített többséget felváltó kettős többség bevezetésére 5 évvel a Lisszaboni Szerződés hatályba lépését követően 2014. november 1-jén kerül sor. Az új rendszer jelentősen módosítja a tagállamok döntéshozatali súlyát, ami kihat a formális érdekérvényesítési lehetőségeikre. A Lisszaboni Szerződés által 2014. november 1-jétől bevezetett kettős többség alapján a pozitív döntéshez a Tanácsban a tagállamok legalább 55 százalékának az egyetértése szükséges, oly módon, hogy a támogató országok népessége elérje az Unió össznépességének legalább 65 százalékát. A két tényező az Unió kettős legitimitását tükrözi: a tagállamok egyenjogúsága és az uniós polgárok egyenlősége. (...)
Típus:
Értekezés/disszertáció
NonPeerReviewed
Formátum:
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
Ódor, Bálint (2013) A kettős többség bevezetésének várható hatásai a Tanács működésére és Magyarország érdekérvényesítési lehetőségeire = The impacts of the introduction of the double majority in the Council of the European Union. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Nemzetközi Kapcsolatok Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013038
Kapcsolat: