Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand |
Tartalom: | http://phd.lib.uni-corvinus.hu/683/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Doktori disszertációk archívum |
Gyűjtemény: |
Állapot = Nem publikált
Témakör = Kultúra. közművelődés, sport Témakör = Marketing Típus = Disszertáció |
Cím: |
Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand
|
Létrehozó: |
Jenes, Barbara
|
Dátum: |
2013-05-03
|
Téma: |
Marketing
Kultúra. közművelődés, sport
|
Tartalmi leírás: |
A disszertációban vizsgált kutatási probléma az országimázs és országmárka értékének
meghatározása és mérési modellje, desztinációs kontextusban. Ehhez kötődően a doktori
kutatás célja feltárni mindazon releváns tényezőket, melyeknek egy ország megítélésében
fontos szerep jut, s melyeket erősíteni, avagy gyengíteni érdemes az ország megfelelő
képének kialakítása során. Emellett külön hangsúly helyeződik az országimázs és
országmárka dimenziói és befolyásoló tényezők között fennálló hatásmechanizmusok
vizsgálatára.
A gyakorlati hasznosság mellett az elméleti terület feltárásához való hozzájárulás sem
elhanyagolható. A kutatás tudományos jelentőségét az adja, hogy a hagyományos mérési
módszereket újfajta (strukturális elemzési/útelemzési) technikákkal ötvözi, amelynek nem
csupán módszertani, hanem elméletalkotási szerepe is van. A strukturális modellezés
módszerét részben a komplex kutatási probléma megértése, részben az elméleti modell
érvényessége javítása céljából alkalmaztam – emellett a módszertani újdonság természetesen
a kutatás újdonságerejét is adja, tekintve, hogy a tudományterületen a strukturális elemzési
eljárás nóvumnak értékelhető. A kutatás továbbá a komplexebb országimázs-elemző
szakirodalomhoz járul hozzá, amely feltárja az országimázs dimenziói, illetve az országmárka
attribútumai és az országimázs értéke közötti összefüggéseket, valamint vizsgálja a mérésével
összefüggő elméleti és gyakorlati kérdéseket, módszertani megfontolásokat is. (...)
|
Típus: |
Értekezés/disszertáció
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |
Jenes, Barbara (2013) Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013017
|
Kapcsolat: |