Ugrás a tartalomhoz

 

Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand

  • Metaadatok
Tartalom: http://phd.lib.uni-corvinus.hu/683/
Archívum: Corvinus Doktori disszertációk archívum
Gyűjtemény: Állapot = Nem publikált
Témakör = Kultúra. közművelődés, sport
Témakör = Marketing
Típus = Disszertáció
Cím:
Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand
Létrehozó:
Jenes, Barbara
Dátum:
2013-05-03
Téma:
Marketing
Kultúra. közművelődés, sport
Tartalmi leírás:
A disszertációban vizsgált kutatási probléma az országimázs és országmárka értékének meghatározása és mérési modellje, desztinációs kontextusban. Ehhez kötődően a doktori kutatás célja feltárni mindazon releváns tényezőket, melyeknek egy ország megítélésében fontos szerep jut, s melyeket erősíteni, avagy gyengíteni érdemes az ország megfelelő képének kialakítása során. Emellett külön hangsúly helyeződik az országimázs és országmárka dimenziói és befolyásoló tényezők között fennálló hatásmechanizmusok vizsgálatára. A gyakorlati hasznosság mellett az elméleti terület feltárásához való hozzájárulás sem elhanyagolható. A kutatás tudományos jelentőségét az adja, hogy a hagyományos mérési módszereket újfajta (strukturális elemzési/útelemzési) technikákkal ötvözi, amelynek nem csupán módszertani, hanem elméletalkotási szerepe is van. A strukturális modellezés módszerét részben a komplex kutatási probléma megértése, részben az elméleti modell érvényessége javítása céljából alkalmaztam – emellett a módszertani újdonság természetesen a kutatás újdonságerejét is adja, tekintve, hogy a tudományterületen a strukturális elemzési eljárás nóvumnak értékelhető. A kutatás továbbá a komplexebb országimázs-elemző szakirodalomhoz járul hozzá, amely feltárja az országimázs dimenziói, illetve az országmárka attribútumai és az országimázs értéke közötti összefüggéseket, valamint vizsgálja a mérésével összefüggő elméleti és gyakorlati kérdéseket, módszertani megfontolásokat is. (...)
Típus:
Értekezés/disszertáció
NonPeerReviewed
Formátum:
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
Jenes, Barbara (2013) Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013017
Kapcsolat: