Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A hatékony reklámgyakoriság vizsgálata, különös tekintettel a hazai mobilkommunikációs-szolgáltatók televíziós hirdetéseire |
Tartalom: | http://phd.lib.uni-corvinus.hu/279/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Doktori disszertációk archívum |
Gyűjtemény: |
Állapot = Nem publikált
Témakör = Média és kommunikáció Témakör = Marketing Típus = Disszertáció |
Cím: |
A hatékony reklámgyakoriság vizsgálata, különös tekintettel a hazai mobilkommunikációs-szolgáltatók televíziós hirdetéseire
|
Létrehozó: |
Sz. Tóth, Gabriella
|
Dátum: |
2008
|
Téma: |
Marketing
Média és kommunikáció
|
Tartalmi leírás: |
A reklámgyakoriság kérdése már régóta foglalkoztatja a marketing menedzsereket, a
kutatókat és magukat a fogyasztókat is. 2006-ban Magyarországon egy nap átlagosan 3.763
szpot volt látható a különböző (az AGB Nielsen Media Research által mért) TV csatornákon
(www.agbnielsen.hu). A reklámokra költött összeg 2005-ben listaáron meghaladta az 503
milliárd forintot, de a Magyar Reklámszövetség becslése szerint is a valós költés 166.6
milliárd forint volt (www.mrsz.hu). Vajon van-e értelme az ilyen mértékű
reklámdömpingnek? Előfordulhat-e, hogy a fogyasztók számára nem szimpatikus ez a
stratégia, megutálják az adott reklámokat és nem fogják megvenni a termékeket? Fontos
kérdés ez menedzseri szemszögből, hiszen ha ez a bumeráng hatás érvényesül, akkor esetleg
feleslegesen költenek milliárdos nagyságrendben reklámokra. Persze az is lehetséges, hogy a
fogyasztók éppen a gyakran reklámozott és ezért ismertebbnek tűnő termékeket veszik le a
polcról, a reklámjukhoz fűződő attitűdjüktől függetlenül.
Dolgozatomban áttekintem a témához fűződő szakirodalmat. A cikkek két fő
nézőpontból közelítik meg a reklámgyakoriság témakörét: egyrészt fogyasztói magatartás
szempontból (attitűd, vásárlási hajlandóság, emlékezet, felidézés, stb.), másrészt vállalati
szempontból (versenytársak hatása, piacok telítettsége, stb.). Az akadémiai szakirodalom
azonban nem foglalkozik azzal, hogy hogyan születik döntés a reklámgyakoriságról, ki dönt,
miről (gyakoriság, GRP, költés) és milyen szempontok figyelembevételével.
|
Típus: |
Értekezés/disszertáció
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Sz. Tóth, Gabriella (2008) A hatékony reklámgyakoriság vizsgálata, különös tekintettel a hazai mobilkommunikációs-szolgáltatók televíziós hirdetéseire. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.
|
Kapcsolat: |