Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A szolgáltatáskivezetés kimenetelét meghatározó szolgáltatáskivezetési ügyfélreakciók az igazságosság elmélet alapján = Customer reactions to service elimination affecting service elimination outcome based on justice theory |
Tartalom: | https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Transport and communications Subject = Commerce and tourism Type = Book Section |
Cím: |
A szolgáltatáskivezetés kimenetelét meghatározó szolgáltatáskivezetési
ügyfélreakciók az igazságosság elmélet alapján =
Customer reactions to service elimination affecting service elimination outcome based on
justice theory
|
Létrehozó: |
Somosi, Ágnes
Kolos, Krisztina
|
Közreműködő: |
Józsa, László
Korcsmáros, Enikő
Seres Huszárik, Erika
|
Kiadó: |
Selye János Egyetem
|
Dátum: |
2018-08-27
|
Téma: |
Commerce and tourism
Transport and communications
Marketing
|
Tartalmi leírás: |
Kutatásunk középpontjában a szolgáltatáskivezetés ügyfélreakcióinak megértése áll, amelyet kísérleti
módszertannal vizsgálunk az igazságosság elmélet fő dimenziói alapján. A kísérletünk során alkalmazott
forgatókönyvek egy telekommunikációs szolgáltatáskivezetési szituációt írnak le. Eredményeink szerint a
disztributív és interakciós igazságosság csökkentik a lemorzsolódást, és növelik az elégedettséget és lojalitást
várakozásinknak megfelelően, a procedurális igazságosságnak pedig nem szignifikáns a hatása. Az interakciók
tekintetében, az interakciós igazságosság egyfajta kompenzáló hatással bír a procedurális igazságosság esetében,
hozzátéve, hogy összességében magasabb elégedettségi szint érhető el az ügyfél által indított hívással. Ehhez
hasonlóképpen, a procedurális igazságosság képes részben kompenzálni a disztribúciós igazságosság hiányát,
vagyis egy kedvezőtlenebb ajánlat lemorzsolódásra és lojalitásra gyakorolt hatásának nagysága csökkenthető
egy, az ügyfél számára problémáktól mentes szolgáltatáskivezetési folyamattal.
---
Our research aims to understand customer reactions following service elimination using justice theory with
experimental design based on scenarios. The scenarios in our experiment describe a telecommunication service
elimination situation. According to our results, distributive justice and interactional justice reduces churn, and
increases satisfaction and loyalty as expected, only procedural justice does not have an effect. What regards
interactions, interactional justice can be perceived as a complementary factor in terms of procedural justice,
noting that an altogether higher satisfaction can be achieved by a customer-initiated call. Similarly, procedural
justice can party compensate the absence of distributive justice, meaning that a least favorable offer’s effect on
churn and loyalty can be reduced by a simple, smooth procedure of service elimination.
|
Típus: |
Book Section
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Somosi, Ágnes and Kolos, Krisztina (2018) A szolgáltatáskivezetés kimenetelét meghatározó szolgáltatáskivezetési ügyfélreakciók az igazságosság elmélet alapján = Customer reactions to service elimination affecting service elimination outcome based on justice theory. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 191-204. ISBN 978-80-8122-236-8
|
Kapcsolat: |