Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
#Mutimiteszel: Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a magyar lakosság körében = Food purchasing and food consumption preferences and eating habits among Hungarian consumers |
Tartalom: | https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Food economy Subject = Sociology Type = Book Section |
Cím: |
#Mutimiteszel:
Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a
magyar lakosság körében =
Food purchasing and food consumption preferences and eating habits among Hungarian
consumers
|
Létrehozó: |
Malota, Erzsébet
Gyulavári, Tamás
Bogáromi, Eszter
|
Közreműködő: |
Józsa, László
Korcsmáros, Enikő
Seres Huszárik, Erika
|
Kiadó: |
Selye János Egyetem
|
Dátum: |
2018-08-27
|
Téma: |
Food economy
Marketing
Sociology
|
Tartalmi leírás: |
Kutatásunk fő célja a magyar lakosság élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciáinak minél szélesebb körű
feltérképezése, az étkezési szokások vizsgálata. Az 1500 fős, Magyarország lakosságára reprezentatív kvantitatív
kutatás fő témakörei a következők voltak: a háztartáson belül megfigyelhető bevásárlási és főzési szokások,
melegétel fogyasztás jelenléte, étkezések gyakorisága és társasági jellege, ételvásárlásnál megjelenő preferált
szempontok, kedvenc ételek, egészségtelen és egészséges ételek köre. Az eredmények elemzése során
kialakítottuk a kutatás 7 fő dimenzióját, és a hozzájuk tartozó indexátlagokat vizsgáltuk. A kialakított indexek a
következők: involvement (bevonódás), közösségi étkezés, egészségtudatosság, hazai termék irányultság,
ártudatosság, imázstudatosság, minőségtudatosság. Az indexeket illetően sok esetben találtunk szignifikáns
eltéréseket az egyes demográfiai tényezők alapján, emellett a klaszteranalízis során beazonosítottunk 6 fő
csoportot: „aktív maximalisták”, „ár-érték keresők” „helyi különlegességet kedvelők”, „hétköznapi aktívak”,
„árérzékenyek”, „kényelmes maximalisták”. Jelen tanulmányunkban az indexeket elemezzük illetve bemutatjuk
e hat csoportot.
---
The main purpose of our research was to find the widest possible mapping of food purchasing and consumption
preferences of the Hungarian population, and to examine different eating habits among Hungarians. The main
topics of the quantitative research, representing the population of Hungary (sample size of 1,500 people), were:
the shopping and cooking habits observed within households, the presence of consumption of cooked meals, the
frequency and social character of meals, the preference factors of food purchase, favourite foods, unhealthy and
healthy dishes. In the analysis of the results, 7 main dimensions of the research were developed and the
respective index averages were examined. The established indices are: involvement, community meals, health
consciousness, domestic product orientation, price-orientation, image-orientation, quality-orientation. In case of
the indices significant differences were found regarding demographic factors. In the cluster analysis 6 groups
were identified: "active maximalists", "price value ratio seekers", "local specialists", „everyday actives", "price
sensitives", " comfortable maximalists”. In our present study, these indices and clusters are presented and
analysed.
|
Típus: |
Book Section
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Malota, Erzsébet and Gyulavári, Tamás and Bogáromi, Eszter (2018) #Mutimiteszel: Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a magyar lakosság körében = Food purchasing and food consumption preferences and eating habits among Hungarian consumers. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 710-720. ISBN 978-80-8122-236-8
|
Kapcsolat: |