Ugrás a tartalomhoz

Easy but not weightless – Pop Art, conceptual art, and politics: the progressive art of Miklós Erdély and Tamás Szentjóby in the second part of the 1960s
Szelíd, de nem súlytalan – Pop art, konceptuális művészet, politikum: Erdély Miklós és Szentjóby Tamás progresszív munkái a ’60-as évek második felében.

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.kulonbsegfolyoirat.hu/index.php/kulonbseg/article/view/35
Archívum: Különbség
Gyűjtemény: Varia
Cím:
Easy but not weightless – Pop Art, conceptual art, and politics: the progressive art of Miklós Erdély and Tamás Szentjóby in the second part of the 1960s
Szelíd, de nem súlytalan – Pop art, konceptuális művészet, politikum: Erdély Miklós és Szentjóby Tamás progresszív munkái a ’60-as évek második felében.
Létrehozó:
Kőhalmi, Péter
Kiadó:
Doctoral School of Philosophy, University of Szeged (Hungary) and Fondation Pro Philosophia Szegediensi
Dátum:
2012-04-04
Tartalmi leírás:
Miklós Erdély’s theory of freedom can be analysed from the perspective of his general thoughts on the dichotomy of life and freedom.  However, the article focuses on the problem of Erdély’s theory of freedom in the context of the political. If, as he claims, freedom exists in art, then what is the relation of his art to the political, the actual conditions of freedom? This question can only be explored if his work is seen in context, in the context of the contemporary art scene of the 1960s. The paper claims that in comparison with the early neoavantgard art of Szentjóbi Tamás and company, Erdély’s work is tame or easy but surely not weightless.
Nyelv:
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Szakértő által referált cikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/kulonbseg.2012.12.1.35
Forrás:
Különbség; Évf. 12 szám 1 (2012): Niccolo Machiavelli: Politika, retorika, test
KÜLÖNBSÉG; Évf. 12 szám 1 (2012): Niccolo Machiavelli: Politika, retorika, test
2560-158X
1785-7821
Kapcsolat: