Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„A gyerekeim imádják, ezért én is imádom” – Családbarát hotelek fogyasztói percepciói online értékelések alapján |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/3552/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Commerce and tourism Type = Article |
Cím: |
„A gyerekeim imádják, ezért én is imádom” – Családbarát hotelek fogyasztói percepciói online értékelések alapján
|
Létrehozó: |
Csordás, Tamás
Markos-Kujbus, Éva
Ásványi, Katalin
|
Kiadó: |
Magyar Turisztikai Ügynökség
|
Dátum: |
2018
|
Téma: |
Commerce and tourism
|
Tartalmi leírás: |
Ahogy a családbarát szállások egyre népszerűbbé válnak, úgy állítja egyre több intézmény magáról, hogy
családbarát. Ennek ellenére a családbarátság fogalmának nem létezik egy közösen elfogadott definíciója.
Kutatásunk fő célja, hogy online felhasználói értékelések elemzésével megalkossa ezt a definíciót. Ennek
érdekében három értékelőportálról (Tripadvisor, Facebook, Szállás.hu) 13 hotelhez kapcsolódóan 614
fogyasztói vélemény került elemzésre a netnográfia/kvalitatív tartalomelemzés módszerével. A kutatás
eredményei azt mutatják, hogy a családbarátság komplex konstruktum. Kutatásunk a családbarátság három
fő dimenzióját azonosítja: (1) homofília, mint külső pszichológiai tényező, (2) gyermekbarátság, mint
komplex aldimenzió több saját aldimenzióval, valamint (3) pihenés, mint gyakran látens kimeneti tényező.
A kutatás alapján az a szálláshely családbarát, amely már teljesített más, hasonló helyzetű fogyasztóknál,
specifikusan gyermek- és/vagy bababarát fizikai környezetet, kiegészítő szolgáltatásokat és üzleti/emberi
hozzáállást biztosít annak érdekében, hogy lehetővé tegye az oda látogató specifikus célcsoport minden
tagja számára a valódi kikapcsolódást.
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Csordás, Tamás and Markos-Kujbus, Éva and Ásványi, Katalin (2018) „A gyerekeim imádják, ezért én is imádom” – Családbarát hotelek fogyasztói percepciói online értékelések alapján. Turizmus Bulletin, 18 (1). pp. 17-28.
|
Kapcsolat: |