Ugrás a tartalomhoz

 

Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/811/1/jarmai_erzsebet_maria_mtmt2963263.pdf
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = óvodapedagógus
Tárgyszó = Motiváció
Tárgyszó = elégedettség
Típus = Könyv része
Cím:
Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése
Létrehozó:
Jármai Erzsébet Mária
Kiadó:
Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet
Dátum:
2015
Tartalmi leírás:
Az óvónők bejegyzéseiből leszűrt jelenségeket megmagyarázza a Maslow által kidolgozott elmélet. Maslow szükséglet-piramisának elemei jól illeszthetők Herzberg motivációs faktoraihoz. Az óvónőkre is igaz, hogy szakmai lelkesedésük, elkötelezettségük a megelégedettségből táplálkozik, amely pozitív élménytartalommal a szakmai identifikáció megvalósulását, valamint a pályakötődést erősíti (RITOÓKNÉ 2006). A vizsgálat rávilágít, hogy milyen okok állnak a pozitív és negatív érzelmi hatások hátterében és irányt mutat, milyen területeken, milyen megoldásokkal lehet a munka hatékonyságán javítani és optimálisabb feltételeket biztosítani az óvodai generáció nevelésének érdekében.
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Jármai Erzsébet Mária (2015) Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése. In: Tudás – Tanulás – Szabadság. Neveléstudományi Konferencia 2014. Konferenciakötet. Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Kolozsvár, pp. 35-41. ISBN 978-973-0-18967-4
Kapcsolat: