Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai |
Tartalom: | http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/806/1/Sandor_Szirtesne.pdf |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Kooperatív tanulás Tárgyszó = Kísérlet Tárgyszó = Módszertan Tárgyszó = Szaknyelvoktatás Típus = Könyv része |
Cím: |
Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani
kísérlet tapasztalatai
|
Létrehozó: |
Sándor Eszter
Szirtesné Kiss Ágota
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2016
|
Tartalmi leírás: |
A tanulás akkor hatékony, ha a tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban, ha az órai légkör támogató, valamint, ha a tudás átadásának folyamatában nem kizárólag a tanár, mint egyetlen információforrás kapja a meghatározó szerepet. A kooperatív tanulás során alkalmazott elvek, mint a pozitív egymásra utaltság, az elszámoltathatóság, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók elve lehetővé teszik, hogy beépíthessük a tanulási folyamatba a Z generáció sajátosságait, azt, hogy számukra az internet és a kapcsolati háló az információ és a tudás valódi forrása. A kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatos elméletekre és gyakorlati tapasztalatokra alapozva a módszer kísérleti bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán (BGE PSZK) két csoportban, két tanár vezetésével zajlott (N=33). A tanulmányban arra keressük a választ, hogy megfigyelhetőek-e a kooperatív tanulásszervezési módszer szakirodalomban leírt előnyei ebben a speciális környezetben. A kérdőíves felmérés és az interjúk eredménye igazolja, hogy a kooperatív módszer segítségével megvalósul a hallgatók aktív részvétele a tanulási folyamatban.
Ezáltal szívesebben jártak órára, nőtt a nyelvtanulási iránti motivációjuk és az
önbizalmuk, valamint a hallgatók közötti együttműködés erősítette a tanulás iránti elkötelezettséget és a felelősségvállalást.
|
Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
text
|
Azonosító: |
Sándor Eszter és Szirtesné Kiss Ágota (2016) Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 217-226. ISBN 978-615-5607-22-6
|
Kapcsolat: |