Ugrás a tartalomhoz

 

Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/806/1/Sandor_Szirtesne.pdf
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Kooperatív tanulás
Tárgyszó = Kísérlet
Tárgyszó = Módszertan
Tárgyszó = Szaknyelvoktatás
Típus = Könyv része
Cím:
Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai
Létrehozó:
Sándor Eszter
Szirtesné Kiss Ágota
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2016
Tartalmi leírás:
A tanulás akkor hatékony, ha a tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban, ha az órai légkör támogató, valamint, ha a tudás átadásának folyamatában nem kizárólag a tanár, mint egyetlen információforrás kapja a meghatározó szerepet. A kooperatív tanulás során alkalmazott elvek, mint a pozitív egymásra utaltság, az elszámoltathatóság, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók elve lehetővé teszik, hogy beépíthessük a tanulási folyamatba a Z generáció sajátosságait, azt, hogy számukra az internet és a kapcsolati háló az információ és a tudás valódi forrása. A kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatos elméletekre és gyakorlati tapasztalatokra alapozva a módszer kísérleti bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán (BGE PSZK) két csoportban, két tanár vezetésével zajlott (N=33). A tanulmányban arra keressük a választ, hogy megfigyelhetőek-e a kooperatív tanulásszervezési módszer szakirodalomban leírt előnyei ebben a speciális környezetben. A kérdőíves felmérés és az interjúk eredménye igazolja, hogy a kooperatív módszer segítségével megvalósul a hallgatók aktív részvétele a tanulási folyamatban. Ezáltal szívesebben jártak órára, nőtt a nyelvtanulási iránti motivációjuk és az önbizalmuk, valamint a hallgatók közötti együttműködés erősítette a tanulás iránti elkötelezettséget és a felelősségvállalást.
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
text
Azonosító:
Sándor Eszter és Szirtesné Kiss Ágota (2016) Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 217-226. ISBN 978-615-5607-22-6
Kapcsolat: