Ugrás a tartalomhoz

 

Days of future passed: an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/802/1/M%C3%93DSZERTANI%20KIS%C3%89RLETEK%20k%C3%B6nyvt%C...
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Y generáció
Tárgyszó = Millennium
Tárgyszó = Generation Y
Tárgyszó = X generáció
Tárgyszó = Motiváció
Tárgyszó = Ezredforduló
Tárgyszó = Generation X
Tárgyszó = Felsőoktatás
Tárgyszó = Motivation
Tárgyszó = Higher Education
Tárgyszó = Pszichológia
Tárgyszó = Psychology
Típus = Könyv része
Cím:
Days of future passed: an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education
Létrehozó:
Chandler Nick
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2016
Tartalmi leírás:
Jelen tanulmányban az úgynevezett ezredfordulós generáció - azaz a magyarországi felsőoktatásban jelenleg tanuló generáció - motivációinak és preferenciáinak szakirodalmi áttekintése és empirikus vizsgálata segítségével a hallgatók és nyelvtanárok között lévő generációs különbségeket kutatjuk. A szakirodalmi áttekintés eredményeként kiderült, hogy az eddigi kutatások jelentős különbségeket mutattak ki a tanárok (X generáció) és a hallgatók (Y generáció) között. Ezek a különbségek azonban elsősorban nyugati országokból származó tanulmányok kutatásain alapultak. Megállapítást nyert, hogy a feltételezés, miszerint az Y generáció ugyanolyan az Amerikai Egyesült Államokban, mint Magyarországon, tévesnek bizonyul, mivel nem számol a korábbi tanulmányokban megállapított kulturális különbségekkel. Így tehát empirikus vizsgálatot végeztünk, hogy megismerjük a magyarországi ezredfordulós generáció motivációit és preferenciáit, továbbá mérlegeljük ezen megállapítások nyelvoktatásra gyakorolt lehetséges hatását. Megállapítható, hogy Magyarországon a motivációs tényezők jobban hasonlítanak a korábbi vizsgálatok során más országokban a babyboom generációnál megfigyeltekhez, mint a nyugati országokból származó jelenlegi kutatási eredményekhez. A babyboom generáció motivációs tényezőihez való visszatérés tekinthető az ingaeffektus kezdeti előjelének,vagy talán annak tudható be, hogy a gazdasági viszonyok erősen hatnak a motivációs mintákra. Bár az általánosíthatósághoz további kutatásra van szükség, a kezdeti eredmények azt sejtetik, hogy a jelenleg aktív X generációs tanároknak vissza kell tekinteniük a babyboom generációra, vagyis a volt tanáraikra, ha meg akarják érteni a hallgatók jelenlegi generációját.
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
text
Azonosító:
Chandler Nick (2016) Days of future passed: an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 15-24. ISBN 978-615-5607-22-6
Kapcsolat: