Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán |
| Tartalom: | http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/792/1/jarmai_3140112.pdf |
|---|---|
| Archívum: | BGE Publikációtár |
| Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = esettanulmány Tárgyszó = kompetenciafejlesztés Tárgyszó = prezentációs- és íráskészség-fejlesztés Tárgyszó = készségfejlesztés Tárgyszó = felsőoktatás Tárgyszó = véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat Tárgyszó = pedagógiai módszertan Típus = Könyv része |
| Cím: |
Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán
|
| Létrehozó: |
Jármai Erzsébet Mária
|
| Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
| Dátum: |
2016
|
| Tartalmi leírás: |
A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a
szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások
következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A
felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a
munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki.
|
| Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Jármai Erzsébet Mária (2016) Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 151-169. ISBN 978-615-5607-22-6
|
| Kapcsolat: |