Ugrás a tartalomhoz

 

Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.repozitorium.bgf.hu/792/1/jarmai_3140112.pdf
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = esettanulmány
Tárgyszó = kompetenciafejlesztés
Tárgyszó = prezentációs- és íráskészség-fejlesztés
Tárgyszó = készségfejlesztés
Tárgyszó = felsőoktatás
Tárgyszó = véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
Tárgyszó = pedagógiai módszertan
Típus = Könyv része
Cím:
Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán
Létrehozó:
Jármai Erzsébet Mária
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2016
Tartalmi leírás:
A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki.
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Jármai Erzsébet Mária (2016) Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 151-169. ISBN 978-615-5607-22-6
Kapcsolat: