Ugrás a tartalomhoz

 

A szociális kompetencia komponenseinek vizsgálata az iskolával való elégedettség tükrében. Kérdőíves vizsgálat egy hazai kisváros 7. 9. 11. évfolyamaiban, a szülők és a pedagógusok körében a 2012-2013-as évben.
Investigation of the Components of Social Competency Related to theSatisfaction with the School Questionnaire Survey in the Years 7, 9, 11 of A Domestic Small Town, Among Parents and Pedagogues in the School-year 2012–2013

  • Metaadatok
Tartalom: https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/14588
Archívum: PEA
Gyűjtemény: Doktori disszertációk
BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola
Cím:
A szociális kompetencia komponenseinek vizsgálata az iskolával való elégedettség tükrében. Kérdőíves vizsgálat egy hazai kisváros 7. 9. 11. évfolyamaiban, a szülők és a pedagógusok körében a 2012-2013-as évben.
Investigation of the Components of Social Competency Related to theSatisfaction with the School Questionnaire Survey in the Years 7, 9, 11 of A Domestic Small Town, Among Parents and Pedagogues in the School-year 2012–2013
Létrehozó:
Gelencsérné Bakó Márta
Közreműködő:
BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola
Bálint Ágnes
Pécsi Tudományegyetem
Dátum:
2016-05-20T17:00:19Z
2016-05-20T17:00:19Z
2015-04-28
Téma:
szociális kompetencia összetevői
iskolával való elégedettség (tanulók
szülők
tanulók
diák-diák
tanár-diák kapcsolat
iskolai elégedettség és jól-lét érzés
components of social competence
The school satisfaction (pupils
parents and pedagogues)
student-student
teacher-student relationship
school satisfaction and feeling of well-being
pedagógusok
Tartalmi leírás:
Kutatómunkám alapvető célja a különböző tanulói korosztályok (7., 9., 11. évfolyam), továbbá a szülők és a gyerekeket tanító pedagógusok iskolai vélekedésével kapcsolatban iskolai elégedettségük megismerése, a szocializációval kapcsolatos objektív és szubjektív összetevők összefüggésének feltárása, vizsgálata. Jelentős volt annak a kérdésnek a megválaszolása, amely az iskolai elégedettség és a szociális kompetenciával összefüggő attitűd, tulajdonságok és az iskolai léttel összefüggő összetevők kapcsolatát, erősségét, vizsgálta a tanulók, a szülők és a pedagógusok körében. A kutatás fókuszált a tanulók kortárscsoporttal és a pedagógusokkal való kapcsolatára, továbbá a pedagógusok iskolai elégedettsége és az iskola fejlesztőmunkája közötti kapcsolatok feltárására. A tanulók és a szülők részéről a jövőkép megválaszolása is a vizsgálat tárgyát képezte. Ezzel összefüggésben a kutatás választ keresett arra, hogy mindez hozzá járul-e a sikeres iskolai élethez, az iskolai elégedettség érzéséhez, az iskolai „jól-lét”-hez. A kutatási eredmények tükrében a következőkben bemutatásra kerülnek a kutatói kérdésekre – először a zárt, majd a nyílt kérdésekre – és a hipotézisekre megfogalmazott válaszok.
Nyelv:
magyar
Azonosító: