Ugrás a tartalomhoz

A szabaduló szoba, mint innovációs lehetőség a természettudományos ismeretterjesztésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/34215
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: Szakdolgozatok
Szakdolgozatok (TTK)
Szakdolgozatok (Dékáni felügyelet alatt álló oktatási egységek)
Cím:
A szabaduló szoba, mint innovációs lehetőség a természettudományos ismeretterjesztésben
Létrehozó:
Turcsán, Zsolt
Közreműködő:
Dominek, Dalma Lilla
ELTE Természettudományi Kar Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógia Központ
Dátum:
2017
Téma:
Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógia Központ
MSc
múzeumpedagógia szakirány
szakdolgozat
szabaduló szoba
tudománykommunikáció
Tartalmi leírás:
A szakirodalom szintetizálása során arra jutottam, hogy végig lehet követni a szabaduló szobák fejlődését, meg lehet ragadni célcsoportjait és működési mechanizmusát. Ezek alapján pedig bárki megértheti és átláthatja a szabaduló szobák különböző fajtáit. Emellett a szakirodalom és a személyes kutatásom során is arra a következtetésre jutottam, hogy a szabaduló szobáknak több módjuk és még több előnyük van, amelyeket ki lehet használni a természet- és a társadalomtudományok népszerűsítésében egyre nagyobb skálán. Dinamikus fejlődésének köszönhetően ez a szórakozási lehetőség ötvözi a technika, és az egyes szórakozási lehetőségek előnyeit és újdonságait, így képes újra és újra megújulni. Emellett a szabaduló szobákat nagyon sokféleképpen ki lehet alakítani, tehát a magyarországi és a külföldi piacon is több egymást kiegészítő szabaduló szoba is tud működni egyszerre. Számos fejlődési lehetőségük van, amely során több emberhez is eljuthat ennek az egyedi szórakozási lehetőségnek híre. Az MSc diplomamunka kutatói kérdéseire választ találtunk. A kérdések a következők voltak: 1. Milyen előnyei és hátrányai vannak egy természettudományos szabaduló szobának? 2. Tud-e az ilyen típusú szoba pozitív vagy negatív élményt okozni a játékosoknak? 3. Milyen fejlődési lehetőségei vannak a természettudományos szabaduló szobáknak? 4. Milyen korcsoportú és milyen összetételű csoportok tudják használni az ilyen típusú szabaduló szobákat? Kiderült, hogy a természettudományos szabaduló szobák előnyei összefüggnek a hozzájuk kapcsolódó pozitív élményekkel. A hátrányok esetében is ugyanezt a megfigyelést lehet tenni, vagyis a szabaduló szoba hátrányai összefüggnek a szobával kapcsolatos negatív élményekkel. Tehát az első két kutatói kérdésre a válasz egyszerre adjuk meg, hiszen a pozitív és a negatív élmények kapcsolódnak az előnyökhöz, illetve a hátrányokhoz. Tehát a kutatói kérdésekre a választ a következő táblázatban foglaltuk össze, amelynek az MSc diplomamunkához kapcsolódó kutatás során tett tapasztalataink adják az alapját.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Azonosító:
Kapcsolat:
info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/227878
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess