Ugrás a tartalomhoz

A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2395/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Psychology
Subject = Management, business policy, business strategy
Type = Article
Cím:
A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval
Létrehozó:
Hofmeister Tóth, Ágnes
Kopfer-Rácz, Kinga
Zoltayné Paprika, Zita
Kiadó:
Corvinus University of Budapest, School of Management
Dátum:
2016-07
Téma:
Psychology
Management, business policy, business strategy
Tartalmi leírás:
A vállalkozók vezetői tulajdonságainak és személyiségének vizsgálata kifejezetten interdiszciplináris kutatási terület. A mai dinamikus és globális környezet kihívásai közepette a szervezetek sikeres menedzseléséhez jó vezetői kvalitásokkal rendelkező vezetőkre van szükség Ez a kutatás a hatékony vezetési stílusra jellemző személyiségtípusok azonosításával foglalkozik és vizsgálja a személyiségtípus és a vezetési stílus, valamint a piacorientáció kapcsolatát. A kutatások alapján vannak bizonyos személyiségtulajdonságok, amelyek jellemzőek a sikeres vezetőkre. A Myers-Briggs Type (MBTI) skála nagyon népszerű mérőeszköz a menedzserek kognitív tulajdonságainak vizsgálatára. A szerzők kutatása az első, amely a magyar SME-vállalkozók és menedzserek személyiségtípusait vizsgálja az MBTI-skála segítségével. Kutatási eredményeik alapján a magyar SME-vállalkozókra és menedzserekre az extrovertált személyiségtípus a jellemző és a többségük az ESTJ, ENTJ, ESTP és az ENTP-kategóriákba tartozik. A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a személyiségtípusoknak szignifikáns hatása van a vezetési stílusra és a vállalkozás piacorientációjára is.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Hofmeister Tóth, Ágnes, Kopfer-Rácz, Kinga and Zoltayné Paprika, Zita (2016) A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (7). pp. 41-53. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.07.04
Kapcsolat:
10.14267/VEZTUD.2016.07.04