Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2395/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Psychology Subject = Management, business policy, business strategy Type = Article |
Cím: |
A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval
|
Létrehozó: |
Hofmeister Tóth, Ágnes
Kopfer-Rácz, Kinga
Zoltayné Paprika, Zita
|
Kiadó: |
Corvinus University of Budapest, School of Management
|
Dátum: |
2016-07
|
Téma: |
Psychology
Management, business policy, business strategy
|
Tartalmi leírás: |
A vállalkozók vezetői tulajdonságainak és személyiségének vizsgálata kifejezetten interdiszciplináris kutatási
terület. A mai dinamikus és globális környezet kihívásai közepette a szervezetek sikeres menedzseléséhez
jó vezetői kvalitásokkal rendelkező vezetőkre van szükség Ez a kutatás a hatékony vezetési stílusra jellemző személyiségtípusok azonosításával foglalkozik és vizsgálja a személyiségtípus és a vezetési stílus, valamint a piacorientáció kapcsolatát. A kutatások alapján vannak bizonyos személyiségtulajdonságok, amelyek jellemzőek a sikeres vezetőkre. A Myers-Briggs Type (MBTI) skála nagyon népszerű mérőeszköz a
menedzserek kognitív tulajdonságainak vizsgálatára. A szerzők kutatása az első, amely a magyar SME-vállalkozók
és menedzserek személyiségtípusait vizsgálja az MBTI-skála segítségével. Kutatási eredményeik alapján a magyar SME-vállalkozókra és menedzserekre az extrovertált személyiségtípus a jellemző és a többségük az ESTJ, ENTJ, ESTP és az ENTP-kategóriákba tartozik. A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a személyiségtípusoknak szignifikáns hatása van a vezetési stílusra és a vállalkozás piacorientációjára is.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Hofmeister Tóth, Ágnes, Kopfer-Rácz, Kinga and Zoltayné Paprika, Zita (2016) A magyar vállalkozók személyiségjegyei és azok kapcsolata a vezetői stílussal és a piacorientációval. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (7). pp. 41-53. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.07.04
|
Kapcsolat: |
10.14267/VEZTUD.2016.07.04
|