Ugrás a tartalomhoz

A fogyasztói márkaérték, mint másodrendű látens változó okozati becslése

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.szigma.ktk.pte.hu
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Mathematics, Econometrics
Type = Article
Cím:
A fogyasztói márkaérték, mint másodrendű látens változó okozati becslése
Létrehozó:
Szőcs, Attila
Berács, József
Kiadó:
PTE Közgazdaságtudományi Kar
Dátum:
2015
Téma:
Marketing
Mathematics, Econometrics
Tartalmi leírás:
Cikkünk a fogyasztói márkaérték meghatározása során az okozati illetve reflektív mérési modellek problematikájából indul ki. Véleményünk szerint a márkaérték meghatározására használt strukturális egyenlet modellek becslésének csak akkor van létjogosultsága, ha ezek a modellek megfelelő specifikációra épülnek. A fogyasztói márkaérték modelleket ez idáig anélkül építették és becsülték, hogy érveltek volna a választott (reflektív specifikáció) mellett. Arra a megállapításra jutottunk, hogy a fogyasztói márkaértéket okozati modellben célszerű mérni, mivel az okozati modell tekinthető elméletileg megalapozottnak. Az elméletileg megalapozott, okozati specifikációnak köszönhetően azt is sikerült bizonyítanunk, hogy a fogyasztói márkaérték üzleti életben használt sokdimenziós fogalma egy alapvetően sokkal egyszerűbb struktúrában becsülhető, mint ahogyan az irodalom egy jelentős áramlata azt sugallja. Az elméleti tisztánlátás mellett a márkaérték két dimenziója, az érzelmen alapuló bizalom, valamint a racionális gondolkodást tükröző előny, összhangban áll a közgazdaságtan magatartási elméleteivel is.
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Szőcs, Attila and Berács, József (2015) A fogyasztói márkaérték, mint másodrendű látens változó okozati becslése. Szigma, 44 (1-2). pp. 99-125. ISSN 0039-2128
Kapcsolat: