Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A könnyen érthető kommunikáció és a Hublow olvasástanítási módszer kapcsolata – egy esetismertetés tükrében |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/64375 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BGGYK) Fogyatékosság és Társadalom |
Cím: |
A könnyen érthető kommunikáció és a Hublow olvasástanítási módszer kapcsolata – egy esetismertetés tükrében
|
Létrehozó: |
Borosné Rimaszombati, Dóra
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
könnyen érthető kommunikáció
Hublow módszer
nyelvi szintek
esettanulmány
olvasástanítás
|
Tartalmi leírás: |
Jelen tanulmány a könnyen érthető kommunikációt kapcsolja össze a Hublow olvasástanítási módszerrel. Az elméleti részben megvizsgáltam, hogy mit mondanak az olvasás tanításáról a központi pedagógiai dokumentumok (Irányelvek, kerettanterv), mennyire segítik vagy gátolják az olvasás tágabb értelmezését. Továbbá a két módszer részletes bemutatásán túl igyekeztem megfejteni, hogy mi a gond azokkal a szövegekkel,
melyekkel a hétköznapi életben találkozunk, miért nehéz ezeknek a megértése az értelmi sérült személyek számára. Megvizsgáltam több nyelvi szintezési rendszert, ezekben kerestem az olvasás tágabb értelmezésének lehetőségét. Az elméletalkotást alátámasztom a gyakorlati tapasztalataim részletes leírásával, melyet értelmileg akadályozott gyermekek tanítása során szereztem a Hublow olvasástanítási módszert alkalmazva.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:10.31287/FT.hu.2021.1.4
elte:1
elte:FT
elte:Fogyatékosság és Társadalom
elte:64
elte:44
elte:1
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|